Mit fokus er på den nærværende relation. Det betyder bl.a. at jeg prioterer tid til fordybelse og brænder for, hvordan jeg kan tilrettelægge og skabe læringsmiljøer, der giver de bedste muligheder for hverdagslæring.
For mig handler hverdagslæring om at skabe læringsmiljøer, der giver barnet de bedst mulige forudsætninger for at være mest mulig aktiv i egen hverdag, i eget liv. Altså -at støtte dem i at blive selvstændige.
Det giver et godt selvværd og masser livsglæde at være deltagende i eget liv og have en rolle i sociale sammenhænge.
Jeg støtter jeres barns læring via legen.
Legen er øvebane for mange ting, bl.a at knytte venskaber, udvikle sig personligt og udvikle kreative evner via fantasien - alt sammen med mig på sidelinjen værende nysgerrig, støtte følelsen af mod og gå på mod, opmuntre til at prøve igen, - eller sige pyt, hvis noget går anderledes end først håbet.
Samtidig søger jeg at være rollemodel for at der skal være rum til alle følelser, så barnet lærer at håndtere disse hensigtsmæssigt.
I Balladegade sker der en vekselvirkning mellem fri leg og aktiviteter jeg har planlagt.
Jeg holder særligt meget af at bruge uderummet til leg og fordybelse. Dette både i nærmiljøet, i egen havde, i vores kaninhave og under besøg hos andre private pasningsordninger.
Dagsrytmen ser i grove træk således ud:
7:30-8:45: Modtagelse af børn og fri leg.
9: Formiddagsmad og samling indeholdende fx sangkuffert.
9:30-10:30: Aktivitet (Haven/tur/krea)
10:45: Frokost efterfulgt af fælles putterituale.
11:30: Middagslur
14:15: Børnene vågner løbende, får eftermiddagsmad og fri leg.
15:20: Tak for i dag.