Lykke i Balladegade
Jeg er 40 år og opvokset her i Klarup og flyttede tilbage 2016. Jeg er uddannet pædagog (2007) med kandidat i læring og forandringsprocesser (2016).
I januar 2017 valgte jeg at sige mit job op som pædagog i det offentlige til at blive selvstændig og åbne min egen private pasningsordning; Balladegade.
Børnesyn
Med afsæt i min faglige viden om udviklingspsykologi og socialisering tror jeg i bund og grund ikke på at det er for barnets bedst at være adskilt fra sine forældre i de første leveår.
I virkeligheden er min erfaring også at man slet ikke behøver høj faglighed for at komme til den slutning. Jeg har via mit arbejde og privatliv aldrig mødt en mor, som ikke har haft ondt i maven over at måtte aflevere sit helt lille barn i pasning. Vi ved godt, de har bedst af at være hos os. <3
MEN vi lever også i et samfund, hvor langt de fleste har valgt at arbejde mere eller mindre.
Min mission
Min mission med Balladegade er derfor at tilbyde forældre med samme børnesyn og værdier som jeg selv et pasningstilbud, hvor BALANCE er overskriften.
Balance mellem normering og trivsel.
Balance mellem mit barnesyn og praksis.
Balance mellem tiden barnet er i hjemmet og i pasning.
Det er ikke kun nemt at gå mod normerne, og følge sit hjerte over økonomi, andres forventninger m.m. Men jeg ønsker at være rollemodel for at tage de nødvendige valg, som jeg mener er bedst for børn i alderen 0-6 år. Privat og i mit professionelle virke som pædagog i privat pasningsordning.
Det føler jeg, at jeg gør nu og det gennemsyres af valg om normering, pædagogisk praksis, åbningstider og pris.
Velkommen til mit bud på det bedste sted at være, når det ikke kan være hos dig. :)
Uddannelse
Cand. Mag. i Læring og Forandringsprocesser (Aalborg Universitet) Sep. 2014 – jun. 2016
Professionsbachelor som pædagog (Skipper Clement seminariet) Aug. 2003 – jan. 2007
Idrætshøjskole ved Viborg (Friluftvejleder)
Feb. 2003 – jun. 2003
Studentereksamen (Aalborghus, matematisk)
Aug. 1999 – jun. 2002
016
Projekterfaring
Børns forskellige forudsætninger for deltagelse samt hvordan læringsrummet i sig selv hæmmer eller fremmer barnets muligheder for deltagelse (Læring).
Kompetenceløft til konsulenter – tilrettelæggelse og formidling af workshop indeholdende et didaktisk redskab.
Udvikling af kreativt undervisningsdesign til kursus for lærer.
Makkerskaber som værktøj i arbejdet med det psykiske arbejdsmiljø.
Børn med diagnoser inden for autismespekteret og udviklingen af deres sociale kompetence – en diskussion af om det over hovedet er muligt.
Idrætspædagogik i integrationen af børn med forskellige behov (Målgruppe: Børn inden for autismeområdet)
Kursus
· BAR Temadag: Grib ind! Godt kollegaskab uden mobning
· Ingen ko på isen v/ Chris Macdonald
· Læring i bevægelse v/ Jannie Lynge
· Lederambitioner v/ Henrik Mathisen. 5 moduler
· Styrk din kreativitet v/Ninna Trubka
· Gå gladere hjem fra arbejde! V/ erhvervspsykolog Freddy Meyer
· Bassinlivredderprøve + førstehjælp v/ Dansk svømmeunion
· Fastholdelse/frigørelse kursus v/personalesikkerhed.dk. 3 moduler.
· Autisme set inde fra v/Theo Peeters – Konference.
· Udviklingsprojekt integration i SFO v/Ivy Schousboe
- Førstehjælpskursus (Målgruppen: Småbørn)
Praksiserfaring
Privat børnepasser i eget hjem jan. 2017 - nu
Pædagog i indskolingen på private folkeskoler
Pædagog i specialgrupper i indskolingen